Home Wonen Werkkamer trend: Clean Desk

Werkkamer trend: Clean Desk

Door Maxime

Het wordt langzaam mooier weer. Heerlijk natuurlijk in het weekend als je niet hoeft te werken, maar stiekem iets minder leuk als je een kantoorbaan hebt en met het mooie weer binnen zit. Er zijn ook genoeg mensen die de luxe hebben om thuis te mogen werken. Vaak hebben deze mensen een kantoor aan huis. In deze post ga ik je wat tips geven om  jouw werkplek op te ruimen en op te fleuren voor de zomerperiode.

In 5 stappen opruimen..

Het gezegde gaat: “Een opgeruimde werkplek, is een opgeruimd hoofd”. Het zou bevorderlijk zijn voor de productiviteit omdat je bijvoorbeeld niet wordt afgeleid door rommel. Vind je het nou echt oprecht ook moeilijk om een opgeruimde werkplek, opgeruimd te houden?

1.   Schrijfmateriaal

Schrijfwaren in alle soorten en maten. Slingert al jouw schrijfmateriaal gewoon rond over je bureau? Houdt deze dan opgeruimd in een etui of pennenbak. En verzamel ook niet overal pennen die dan vervolgens ook weer overal slingeren.. Wil je echt all-in gaan? Koop dat schrijfmateriaal uit één serie/lijn zodat dit goed bij elkaar kleurt en geen chaos veroorzaakt.

2.  Kabels

Kabel paniek. Al die kabels onder je bureau van de computer, opladers van de laptop en telefoon en waarschijnlijk nog wel wat meer bekabeling. Als je dit nou eens weg zou werken in een soort oplaadstation?! Dit kun je heel makkelijk zelf maken door dit alles in een schoenendoos samen te laten komen. Deksel erop en klaar is kees. De schoenendoos kun je nog opleuken zodat het helemaal past in de stijl van jouw kantoor.

3.  Papier hier

Minder papier gebruiken. Dit klinkt misschien wat ouderwets maar scan je documenten in. Of bekijk al je documenten online. Zo kun je je werkplek vrij houden van onnodig veel papier. Het is meteen ook makkelijker om je documenten te sorteren.

4.  In een la

Ben je verplicht tot het gebruik van papier? Schaf dan een ladekast aan waar je al je papierwerk in kunt ordenen en een overzicht hebt over alle documenten. Je kunt met een ladeblok heel goed een bureau opruimen omdat het opgeruimd oogt als het niet allemaal op je bureau ligt te slingeren. Let er wel op dat het ladeblok geen plek wordt waar je alles zomaar inschuift, want hierdoor zal het niet opgeruimder worden haha!

5.  Ruim op!

Aan het einde van de dag, als je klaar bent, opruimen! Dit klinkt heel normaal. Maar veel mensen verlaten hun werkplek onder het mom: “Ik ga morgen wel weer verder”. En ze laten dan hun spullen liggen in alle chaos. Ruim dit aan het einde van de dag gewoon op! De volgende ochtend zal je gegarandeerd met een ander gevoel voor je bureau staan. Het zal opgeruimd en ruim ogen en een overzichtelijk gevoel geven.

Meubilair

Het meubilair in de werkkamer kan ook al heel veel doen voor de opgeruimde sfeer. Kijk dus of je zowel praktische als functionele meubels kunt scoren. Denk hierbij aan laatjes in je bureau of meubels die multifunctioneel te gebruiken zijn.

Keep it clean

De conclusie is eigenlijk, zorg dat je het opgeruimd houdt. Voor veel mensen is het opruimen het probleem niet perse. Het is het opgeruimd houden wat de uitdaging vormt. Het is belangrijk om er de lol van in te zien en de plek waar je werkt zo in te richten dat je het ook graag opgeruimd wilt houden.

Is jouw werkplek altijd opgeruimd?

Related Posts